طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

شنبه 4 بهمن 1399
9:29
احمد


طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی چیست؟

طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی به دلیل نیاز زیاد مردم به اطلاعات تغذیه ای به پروژه طراحی سایت بسیار پرطرفدار نه تنها در داخل ایران بلکه در کل دنیا تبدیل شده و همیشه یک پای ثابت پروژه های طراحی سایت اختصاصی، طراحی وب سایت تغذیه و رژیم درمانی است.
امروز مردم به دلیل نداشتن آگاهی کافی از ارزش مواد غذایی، ریز مغذی ها، علائم کمبود ویتامین ها، در پیش گرفتن رژیم های ناسالم و مضر، بیماری های زمینه ای ناشی از تغذیه و غیره نیاز به برنامه غذایی دارند تا از چاقی یا لاغری خود که غیر طبیعی است رهایی پیدا کنند و با دریافت مشاوره ها در جهت داشتن بدنی سالم قدم بردارند و این مورد فقط با طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی توسط متخصصین تغذیه یا فعالان حوزه سلامت امکان پذیر است.
با راه اندازی سایت تغذیه و رژیم درمانی امکان آگاه سازی و اطلاع رسانی در مورد تغذیه، شیوه های صحیح مصرف غذاها و میوه ها، ترکیبات غذایی مفید، داشتن برنامه غذایی و ورزشی حرفه ای و متناسب با شرایط عمومی و خاص خودشان، راهنمایی های مختلف از طریق درج ویدیو و مطالب آموزشی و غیره وجود خواهد داشت که در ادامه با نام بردن ویژگی ها، امکانات و نکات بسیار مهم به شما عزیزان کمک خواهیم کرد تا پروژه ساخت سایت تغذیه و رژیم درمانی نتیجه بخش باشد.
در واقع بهتر بگوییم که اهمیت و لزوم طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی نه فقط به دلیل جذب مشتریان و مراجعه کنندگان بیشتر برای مطب متخصصین تغذیه و رژیم درمانی و شناخته شدن و مطرح شدن خیلی سریعتر و کم هزینه تر نسبت به سایر روش های بازاریابی و تبلیغات بلکه به دلیل درخواست زیاد و سرچ های متعدد مخاطبین در گوگل نیز هست و دائما به بهانه های مختلف در حال سرچ توصیه ها و راهکارهای رژیم غذایی و درمانی هستند پس ایجاد سایت تغذیه و رژیم درمانی سود زیادی برای طرفین با کمترین صرف هزینه و زمان خواهد داشت.

ویژگی های طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی

ویژگی های طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانیدر عنوان قبلی به خوبی مشخص کردن که لزوم و اهمیت طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی چیست و اساسا راه اندازی چنین وب سایتی چه مزایا و ابعاد گسترده مفیدی در پی خواهد داشت. در این بخش می خواهیم بگوییم که تصمیم گیری قطعی شما مبنی بر طراحی وب سایت تغذیه و رژیم درمانی تنها اول راه است و پایان کار نیست.
بعد از این تصمیم باید به این فکر باشید که با چه ویژگی هایی سایت خود را برای مخاطب و سپس برای گوگل و طبق اصول سئو، جذاب و مفید نشان دهید. در ادامه برخی ویژگی هایی که حتما باید در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی دیده شوند را ذکر می کنیم:

  • موبایل ریسپانسیو: یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در طراحی وب سایت تغذیه و رژیم درمانی به آن توجه شود سازگاری وب سایت طراحی شده با دستگاه های موبایل و تبلت است چون امروزه اکثر کاربران از این طریق به وبگردی می پردازند و چنانچه وب سایت شما سازگاری نداشته باشد به راحتی مشتریان و مخاطبین خود را از دست می دهید حتی اگر سایر جنبه های وب سایت در نوع خود بی نظیر باشند.
  • مقالات و اخبار: راه اندازی سایت تغذیه و رژیم درمانی عملا بدون داشتن ویژگی مقالات و اخبار که اطلاعات مفید در مورد زمینه های مختلف به مخاطبین می دهد بی فایده است و باید به فکر طراحی چنین بخشی باشید.
  • فروشگاه اینترنتی: طبیعتا وقتی صحبت از برنامه رژیم غذایی و تغذیه ای می شود باید شما هم در انجام شده باشد که علاقه مندان به صحبت های انجام شده از طرف متخصص تغذیه تمایل پیدا کنند تا کتاب های مربوطه، سی دی های مشاوره رایگان و سایر محصولات را آنلاین خریداری کنند.
  • ویدیو و پادکست: سایت های پزشکی و سلامت بیشتر از متن نیازمند ویدیو و پادکست از طرف متخصص مربوطه هستند و اساسا چنین وب سایت هایی موفقیت های زیادی کسب خواهند کرد. پس حتما در بین مطالب یا در بخشی جداگانه به ارائه ویدیو و پادکست بپردازید.
  • طراحی منوها و صفحات: بخشی از مراجعین به دنبال پیدا کردن مطلب خاصی در سایت شما هستند و برخی نیز قصد دارند بیشتر با شما آشنا شوند در هر صورت در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی باید دقت کنید که کاربران برای پیدا کردن جواب سؤال و مشکل خود به دردسر نیفتند و منوها و صفحات وب سایت گویای همه چیز باشد.
  • مشاوره: حتما بخشی را برای پر کردن فرم مشاوره اختصاص دهید تا در طی زمان تعیین شده مخاطبین بتوانند به شکل آنلاین از طریق پنل کاربری یا لینک به صفحه اجتماعی شما مشاوره بگیرند و در لایو به سؤالات خود بپردازند. با این کار بازدید وب سایت و شبکه های اجتماعی خود را بالا خواهید برد.
  • لینک به صفحات اجتماعی: صحبت از شبکه های اجتماعی شد و از این ویژگی در طراحی سایت و رژیم درمانی خود استفاده کرده و در هدر و فوتر وب سایت خود لینک آنها را درج کنید.
  • استفاده از فضاهای خالی: از فضاهای خالی یا اصطلاحا White Space وب سایت خود به شکلی حرفه ای و هوشمندانه استفاده کنید تا هم کاربران موقع بازدید شما با فضای خیلی شلوغ و سردرگم کننده روبرو نشوند و هم به کمک تبلیغات از وب سایت های معروف بتوانید به شهرت و اعتبار خودتان اضافه کنید.
  • امنیت سایت: سایت تغذیه و رژیم درمانی متخصصین باید امنیت بالایی داشته باشد تا مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی نوبت رزرو کنند و از بخش فروشگاه نیز خرید کنند.

مزیت های طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی

مزیت های طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی

مزایایی که برای طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی می توان نام برد را تا حدی در عنوان ابتدایی مطلب به آن اشاره کردیم و در این بخش قصد داریم گسترده تر به آن بپردازیم تا مطمئن شوید تصمیم گیری شما برای تغذیه و رژیم درمانی تا چه حد می تواند در افزایش سریع اعتبار و درآمدزایی شما تأثیرگذار باشد:

  • افزایش اعتبار و بازاریابی کم هزینه ابتدایی ترین مزیتی است که برای طراحی سایت مشاغل این دسته از متخصصین می توان نام برد
  • با خدمات دهی در زمینه مشاوره آنلاین می توانید از هر جای ایران مخاطب و بیمار به سمت خود جلب کنید
  • خدمات و فروش در حوزه کاری شما محدود به مکان و زمان خاصی نخواهد بود و مخاطبین می توانند همیشه از شما استفاده کنند
  • به کمک وب سایت می توانید به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید و برعکس تا تعداد مخاطبان خود را به شیوه ای ارگانیک افزایش دهید که درآمدزایی و مطرح شدن شما بسیار مؤثر است
  • پزشکان، متخصصین و مشاورین تغذیه و رژیم درمانی که مطرح شده باشند می توانند از طریق تبلیغات وب سایت خود نیز درآمد کلانی کسب کنند که لازمه آن طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی است
  • رزرو نوبت را می توان از طریق سایت انجام داد و با این کار هم بازدید وب سایت بالاتر می رود و هم اینکه مراجعه کنندگان و بیماران برای رزرو نوبت محدود به ساعات کاری نخواهند بود و زمانی که در مطب امکان خدمات دهی و ویزیت بیمار نداشته باشید یا ظرفیت رزرو پر شده باشد به راحتی مشخص خواهد شد و نیاز به اطلاع رسانی نیست.
  • ارائه مطالب آموزشی و راهکارهای رژیمی به صورت متنی، صوتی و ویدیویی به اعتبار و شهرت شما اضافه خواهد کرد که فقط با طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی امکان پذیر است.
  • حتی امکان طراحی اپلیکیشن مخصوص به خودتان نیز وجود دارد تا بخشی از خدمات دهی را به صورت اختصاصی و از طریق پنل کاربری داخل سایت و اپلیکیشن انجام داده و پیگیری وضعیت درمانی بیماران محدود به زمان و مکان خاصی نباشد.

امکانات طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی

امکانات طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی


امکاناتی که در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی در نظر می گیرید در واقع برای رفع نیاز کاربران و متناسب با انتظار و درخواست آنهاست که اگر چنین مواردی در سایت شما وجود نداشته باشد به راحتی به سایت رقبای شما مراجعه خواهند کرد و این به معنای شکست در حرفه شماست.

در ساخت سایت تغذیه و رژیم درمانی حتما به قرار دادن امکانات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • معرفی کلینیک و متخصصین: در دو بخش بهتر است که این کار صورت گیرد. یک بخش در صفحه اصلی سایت که ابتدا باید نام کلینیک یا مرکز درمانی خود را ذکر کنید و در زیر آن با سایز فونت کمتر به معرفی مختصر و مفید کلینیک و خدمات آن بپردازید. بخش دوم صفحه درباره ما که در این قسمت باید به معرفی کادر درمانی یا اگر فقط خودتان به تنهایی هستید به معرفی کامل خود، تخصص، سابقه کاری و خدماتی که ارائه خواهید کرد بپردازید. این مورد در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی بسیار مهم است مخصوصا برای صفحه اصلی سایت، تا کاربران در همان لحظه اول و به سرعت مطمئن شوند سایت درستی را انتخاب کرده اند مخصوصا که کاربران امروزی از طریق موبایل و تبلت وارد می شوند و حوصله کمی هم دارند.
  • بخش مطالب آموزشی: در این بخش باید طبق جدیدترین اطلاعات تأیید شده روز دنیا به تولید محتواهای با کیفیت بپردازید و اطلاعات ارزشمندی به مخاطبین خودتان ارائه کنید چون تمام کسانی که به سایت شما مراجعه می کنند بیمار نیستند و شاید برای درست کردن رویه غذایی و رژیمی خود مراجعه کرده اند یا حتی برای کسب اطلاعات برای پروژه تحقیقاتی خود سایت شما را انتخاب کرده باشند.
  • مشاوره آنلاین: مشاوره آنلاین را می توانید به شکل چت آنلاین، جواب دادن به کاربران در بخش نظرات و گفتگوها و یا تعیین وقت برای خدمات مشاوره در شبکه های اجتماعی یا به شکل خصوصی ارائه کنید که در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی می تواند برگ برنده شما باشد.
  • بخش گفتگوها و نظرات کاربران: قرارگیری این بخش در سایت نشانه اهمیت داشتن مخاطبین برای شماست که حاضر هستید به شیوه های مختلف به آنها کمک کنید.
  • صفحه تماس با ما: در ایجاد سایت تغذیه و رژیم درمانی اصلا نباید از این بخش غافل شوید. بازدید کنندگان باید بتوانند به کمک چنین قابلیتی آدرس حضوری شما را به راحتی مشاهده کنند و حتی از طریق نقشه مسیریابی کنند و یا به کلیه شماره های تماس یا ایمیل شما دسترسی یابند.
  • چند زبانه بودن: اگر یک مرکز تحقیقاتی تغذیه و رژیم درمانی مطرح دارید این مورد قابلیت مختص شماست تا کاربران خارجی بتوانند وب سایت شما را برحسب زبان اصلی خودشان مشاهده کنند در غیر این صورت امکان پذیر نخواهد بود. معمولا زبان های ترکی، عربی و انگلیسی برای وب سایت رایج هستند.
  • پروفایل کاربری: عضویت برای کاربران برحسب شماره ای اختصاصی خودشان از جمله امکانات بسیار حرفه ای سایت های تغذیه ای و رژیم درمانی است که متأسفانه در کمتر وب سایتی شاهد آن هستیم و یقینا چنین امکانی در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی شما را خیلی سریع مطرح خواهد کرد. هر بیمار یا مراجعه کننده می تواند از طریق شماره اختصاصی خود وارد پنل کاربری شده و پرونده و وضعیت خود را پیگیری کند. محصولات و برنامه های رژیمی را خریداری کرده و حتی به پزشک خود ایمیل بزند و گفتگو داشته باشد.
  • محاسبه گر ارزش غذایی: از جمله امکانات بسیار جالب و پرطرفدار در سایت متخصصین تغذیه، قرار داشتن بخشی است که بازدید کنندگان می توانند با درج نوع ماده غذایی و مقدار آن به کالری یا انرژی آن پی ببرند و به راحتی طبق دستور پزشک تغذیه خود عمل کنند. در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی این مورد را اصلا فراموش نکنید چون همانطور که گفتیم از جمله دلایل اصلی افرادی که به متخصص تغذیه مراجعه می کنند و دچار بیماری های مختلف شده اند اطلاع نداشتن از ارزش مواد غذایی و میزان کالری آنهاست.

و غیره.

ساخت سایت طراحی سایت وردپرس طراحی پورتال

در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟در نهایت به بخش بکارگیری نکات بسیار مهم و طلایی در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی می رسیم که عدم توجه کافی و درست به آنها می تواند تمامی زحمات قبلی شما را هدر دهد پس چنانچه با شرکت خاصی طرف قرارداد هستید حتما بخواهید موقع طراحی سایت به این موارد دقت ویژه داشته باشد:

  • ریسپانسیو بودن: از جمله نکات بسیار مهم در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی، ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت شماست تا به خوبی و بدون هیچ مشکلی بر روی دستگاه های موبایل و تبلت لود شود.
  • سرعت سایت: سرعت وب سایت باید به حدی باشد که بعد از آپلود تصاویر، ویدیوها و پادکست باز هم کم نشده باشد و معمولا عنوان می شود زیر 3 ثانیه بهترین حالت است.
  • امنیت: با توجه به اینکه بازدیدکنندگان و مراجعین چنین سایت هایی باید برای رزرو نوبت یا خرید محصولات و برنامه های رژیمی پول پرداخت کنند پس باید طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی همراه با دریافت گواهینامه SSL و درج نشان HTTPS در URL وب سایت باشد.
  • گرافیک و تصاویر: گرافیک و تصاویری که برای وب سایت مخصوصا در صفحه اصلی سایت به کار می برید باید با کیفیت، جذاب و با تم رنگی متناسب با علم تغذیه باشد.
  • فونت و سایز متن: از بکارگیری فونت های غیر رسمی، خط شکسته یا فانتزی به شدت پرهیز کنید و نوع لحن بیان در مقالات و همه جای سایت باید رسمی و در عین حال کمی صمیمی باشد تا مخاطب فاصله زیادی بین خودش و شما احساس نکند.
  • درج نقشه در صفحه تماس با ما: در طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی دقت کنید که درج آدرس مطب یا کلینیک کافی نیست و باید بر روی نقشه هم نشان دهید تا افراد بتوانند در خودرو از طریق برنامه های مسیریابی به راحتی شما را پیدا کنند.
  • سادگی و زیبایی: سایت خود را با درج تبلیغات زیاد یا پراکندگی مطالب شلوغ نکنید و اجازه دهید کاربران احساس راحتی داشته باشند. زیبایی در عین سادگی رمز موفقیت کسب و کار شما و پروژه طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی است.
  • رابط کاربری ساده و سلسله مراتبی: طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که مخاطبین به راحتی به موارد مورد نیاز و هدف خود دسترسی پیدا کنند تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند.
  • اصول و نکات سئو: طراحی سایت تغذیه و رژیم درمانی که کلی هم برای آن هزینه کرده باشید و تمامی موارد گفته شده هم رعایت کرده باشید اما اصول و نکات سئو در نظر گرفته نشده باشند هیچ فایده ای ندارد.

پیشنهاد میکنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید:


[ بازدید : 234 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله تکنولوژی در صنایع مختلف است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]