سیستم کنترل تردد هوشمند

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
10:21
احمد

یکی از شیوه هایی که می تواند سطح ایمنی را افزایش دهد ، استفاده از سیستم کنترل تردد است . با توجه به پیشرفت روز افزون سیستم های امنیتی و ظهور سامانه های مختلف ، امروزه استفاده از سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد .این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل کردن رفت و آمد و یا تعریف سطح دسترسی به قسمت های مختلف را انجام می دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رسانی می کند . تعیین سطح دسترسی به قسمت های مختلف شامل ارائه مجوز عبور یا مسدود کردن درب ها و مبادی ورودی افراد یا وسایل نقلیه می باشد . از سیستم کنترل تردد هوشمند می توان در یک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتی یک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نیاز کاربر برنامه ریزی کرد .

سیستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراری و یا مواقعی که فرد یا افرادی قصد تردد غیر مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رسانی به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگیری می کند این سیستم بسته به نوع رویداد به ماموران امنیتی پیغام های مناسب را ارسال می کند . در ادامه برخی از مهمترین مزیت های سیستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده می کنید :

کلید های الکترونیکی غیر قابل کپی کردن هستند و سطح ایمنی را بالا می برند . به علاوه با تغییر کاربر ، نیاز به تغییر قفل نخواهیم داشت و اجازه تردد توسط سیستم داده نمی شود.

ثبت کلیه تردد ها در حافظه سیستم کنترل تردد هوشمند انجام می شود و می توان کلیه ورود و خروج ها را به تفکیک تاریخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنین می توان به کاربران اجازه دسترسی های مختلفی داد.

سیستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و می توان برای هر کاربر تنظیمات تردد مختلفی را تعریف کرد.

کنترل قفل های الکترونیکی گیت ها از راه دور امکان پذیر است . با استفاده از سیستم مرکزی می توانید گیت های مختلف را در هر فاضله ای به سادگی تنظیم کرد.

سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن

  • سیستم کنترل تردد استاندالون

در سیستم کنترل تردد استاندالون یا مستقل ، کلیه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بدون نیاز به نرم افزار مرکزی عمل می کنند . این تجهیزات دارای حافظه داخلی ثبت اطلاعات پرسنلی افراد و رویداد ها بوده و برنامه دهی به این سیستم ها توسط صفحه کلید کارت خوان یا لپ تاپ ها انجام می شود .

محدودیت در برنامه ریزی تجهیزات و زمان طولانی گزارش گیری، از مهمترین نقاط ضعف سیستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدودیت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذیری سیستم ، عدم امکان یکپارچه سازی با سایر تجهیزات مانند دوربین مدار بسته از دیگر نقاط ضعف این سیستم ها می باشد.

از این سیستم در پروژه های کوچک استفاده می شود .

  • سیستم کنترل تردد تحت شبکه

سیستم کنترل تردد تحت شبکه شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند کنترل تردد می باشد . این نرم افزار می تواند تمامی تجهیزات موجود در سیستم کنترل تردد هوشمند را مدیریت و مانیتور کند و در صورت نیاز فرامین مختلفی را صادر نماید .

کنترل لحظه ای گیت ها ، برنامه ریزی لحظه ای ، نمایش همزمان چندین گیت ، توسعه پذیری سیستم ، قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی های متنوع وبسیاری دیگر از مزایای سیستم کنترل تردد تحت شبکه می باشد .

از این سیستم می توان در پروژه های بزرگ یا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.

شاید این روزها بارها و بارها در زندگی روزمره به واژه سیستم کنترل تردد برخورد کرده اید و بارها به گوشتان خورده باشد . در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی در مورد سیستم کنترل تردد و مزایای آن و همینطور لزوم استفاده از آن در زندگی مدرن صحبت کنیم .

سیستم کنترل تردد در واقع مدیریت کنترل تردد یا اجازه دستیابی به یک منبع و گرفتن سرویس از آن منبع یا محیط خاص می باشد.

علاوه بر این سیستم کنترل تردد وظیفه اعلام خطر را نیز می تواند انجام دهد.

دادن یا ندادن مجوز دسترسی به به یک منبع سرویس دهی از طریق باز کردن و یا قفل درب ها و همینطور دنبال کردن مسیر ورود و خروج افراد است .

سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن ( hikvision ) می تواند داخل یک ساختمان، یک محدوده یا طبقه خاصی از یک ساختمان مسکونی یا اداری و تجاری نصب شود.

در کنار کاربرد این سیستم در مکان های خصوص مانند ساختمان ها ، شرکت ها و یا پارکینگ ها و.. می توان این سیستم کنترل تردد به منظور مدیریت دسترسی به سرویس های عمومی مانند خدمات عمومی، مالی و اعتباری، سیستم حضور و غیاب و یا رستوران ها و دانشگاه ها و.. استفاده نمود.


پس به طور کلی باید بگوییم سیستم کنترل تردد ، سیستمی است که وظیفه آن مدیریت و کنترل تردد انسانی یا کنترل تردد خودرو ها در یک قسمت خاص است.

این سیستم به کمک مجموعه ای از سخت افزارها و یک نرم افزار های هوشمند قابلیت های فراوانی دارد که شامل این موارد است:

1- سخت کپی شدن کلیدهای الکتریکی!

همانطور که می دانیم در مقابل کلیدهای مکانیکی و سنتی که قابلیت تکثیر و کپی کردن فراوان داشتند ، کلیدهای الکتریکی بسیار پیچیده هستند و در اکثر موارد می توانیم بگوییم غیر قابل کپی و تکثیر هستند .

سخت کپی شدن در چه زمانی اهمیت دارد؟

شاید یکی از دغدغه های مجتمع های مسکونی و خصوص شرکت ها و سازمان ها ، جابه جا شدن افراد و تکثیر کلیدهای فراوان بین افراد است که با ترک محل مورد نظرو ورود افراد جدید همیشه دغدغه در دسترس بودن کلید برای افراد قبلی و امکان ورود و خروج افراد قبلی به فضای مسکونی یا اداری برای مدیریت یا ساکنین جدید مجتمع مسکونی وجود دارد . پس این قابلیت عدم تکثیر کلید های الکتریکی می تواند این دغدغه را برای افراد بر طرف کند .و به این طریق افراد مجبور نیستند هزینه زیادی را برای جا به جایی قفل ها و تعویض آنها متحمل شوند .

2- تنظیم سطح دسترسی برای افراد مختلف

شاید یکی از قابلیت های مهم سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن این است که سطح دسترسی و حلقه دسترسی افراد مختلف در زمان های مختلف قابل تنظیم و تغییر است .

3- کنترل از راه دور

اگر در مواقعی لازم باشد که سیتم را از راه دور کنترل کنید مثلا در سفر باشید یا به طور کلی موقعیت دسترسی فیزیکی به سیستم را نداشته باشید می توانید از اره دور کنترل و تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید .

4- ثبت و مانیتورینگ کلیه رفت و آمدها

با یک یستم کنترل تردد هوشمند شما به راحتی میتوانید تمامی ترددها به مکان مورد نظرتان را در زمان دلخواه بررسی و آنالیز کنید . این مورد هم برای موارد امنیتی مثل سرقت و سایر خطرات احتمالی کاربرد دارد و هم در شرکت ها جهت دسته بندی و ثبت کنترل تردد کارمندان .

5- اعلام خطر در سیستم کنترل تردد هوشمند

یک سیستم کنترل تردد هوشمند در صورتی که در جایی مشکل یا خطایی ببیند با سیستم اعلام هشدار به فرد مسئول یا نگهبان مربوطه هشدار می دهد و وی را از خطایی که وجود دارد آکاه می کند . مثلا اگر دربی باز بماند برای مدت طولانی سیستم کنترل تردد هوشمند با سیستم اعلام خطر به اتاق کنترل یا نگهباتی پیغام میفرستد .

طبقه بندی سیستم کنترل تردد هوشمند

به طور معمول سیستم کنترل تردد هوشمند به دو دسته اصلی تقسیم میشود :

1 – Networkable

2- Stand Alone

سیستم کنترل تردد Stand Alone چه گونه کار می کند ؟

در این سیستم ، مراکز کنترل تردد یا کارت خوان ها خود به تنهایی و بدون اینکه به نرم افزار مرکزی نیاز داشته باشند، دستورات لازم را دریافت می کنند و آنها را صادر می کنند .

.این نوع مراکز کنترل دارای یک حافظه داخلی برای ثبت کردن داده های اطلاعاتی پرسنل و همینطور رویدادها و ترددها هستند.

برنامه ریزی سیستم کنترل تردد Stand Alone از طریق کیپدهای کارت خوان یا کامپیوترهای قابل حمل و نقل و همینطور برداشتن اطلاعات آن از طریق ارتباط مستقیم یا پرینتر عملی است.

سیستم کنترل تردد Stand Alone به دلیل محدودیت های برنامه ریزی و مشکلات دیگر مانند اتلاف وقت زیاد برای گزارش گیری، معمولاً برای تعداد محدودی درب با فاصله اندک از یکدیگر پیشنهاد می شود.

ویژگی و مزایای سیستم کنترل تردد Stand Alone:

سهولت و سرعت در نصب و راه اندازی این سیستم


معایب سیستم کنترل تردد Stand Alone :

1- محدودیت در تعداد درب ها 2- عدم امکان شبکه شدن سیستم 3-عدم توسعه پذیری 4- عدم امکان تلفیق سیستم با سیستم های حفاظتی دیگر نظیر اعلام خطر با دوربین مدار بسته.

سیستم کنترل تردد Networkableچه گونه کار می کند ؟

درسیستم کنترل تردد Networkable، مرکز سیستم شامل یک کامپیوتر مرکزی و نرم افزار هوشمند می باشد. مبنای انتخاب این نوع سیستم پارامترهای است:

1. ساختار سیستم: به معنای چگونگی قرار گیری درب ها کنار یکدیگر و چگونه شبکه شدن آنها با در نظر گرفتن فاصله بین آنها.

2.عملکرد مورد نیاز: عملکرد مورد نیاز در ابتدا باید تعریف شود یعنی ما به دنبال چه هدفی هستیم ؟ آیا ورودی و خروجی های سیستم مدنظر است یا کنترل آسانسورها و یا سیستم های جانبی مورد نیاز مانند کنترل هشدارهای سیستم اعلام و هشدار خطروثبت ورود و خروج پرسنلی و...

3.ابعاد سیستم: تعداد درب ها،تعداد کارت خوان ها

4.تعداد اپراتورها: در داخل یک شبکه و با در نظر گرفتن وظایف هر یک از آنها

5. نوع کارت خوان ها: جه نوع کارت خوانی مد نظر است ؟ کارت خوان های مغناطیسی یا بدون تماس یا مادون قرمز و یا بیومتریک و یاکیپدها و کلیدهای فشاری

6.نوع درب ها: چه نوع دربی مد نظر است ؟ نوع لولایی یا کشویی و همینطورتعداد لنگه های درب و...

برای دریافت خدمات نصب دوربین مداربسته و سیستم های کنترل تردد هوشمند پیشنهاد ما این است که با شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن این سیستم ها به شکلی کاملا حرفه ای برای شما نصب شود.

مهم ترین ویژگی سیستم کنترل تردد Networkableیا شبکه پذیر:

ثبت کلیه رویدادها با دقت لازم به به هشدارها

نمایش هم زمان رویدادها با اولویت تعیین شده

کنترل مستقیم درب ها توسط اپراتور کامپیوتر

تعریف بازه های زمانی گوناگون برای تردد کاربران مختلف مثل شیفت های کاری کارمندان یا کارکنان کارخانجات یا موسسات دیگر

درجه ایمنی بالا برای دسترسی به نرم افزار و کل سیستم

امکان غیر فعال نمودن کامل سیستم در شرایط ویژه و خاص مانند آتش سوزی.

1. دوربین مداربسته

2. قیمت دوربین مداربسته

3. دوربین مدار بسته

4. خرید دوربین مداربسته




[ بازدید : 276 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله تکنولوژی در صنایع مختلف است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]