تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ HD با دوربین مداربسته تحت شبکه

چهارشنبه 19 خرداد 1400
12:23
احمد

مدلهای در دسترس

در سال 2016 شاید تنها عامل محدود کننده دوربینهای مداربسته آنالوگ HD حتی با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایینی که دارند، نبود مدلهایی با رزولوشن بسیار بالا و بروز باشد. بیشتر دوربینهای مداربسته CVI و TVI و رکوردرها تا چند ماه گذشته محصولات خیلی پیشرفته ای ر تکنولوژی آنالوگ HD نبودند. امروزه دوربینهای مداربسته آنالوگ HD جدیدی که شامل ویژگیهای پیشرفته ای مثل WDR واقعی، کار در نور فوق العاده کم و ... هستند در بین محصولات شرکتهای Dahua و Hikvision بیشتر جای خود را باز کرده اند و از محصولات رایج شده اند. این شرکتها در نسخه های دوم و سوم محصولات CVI و TVI، بیشتر از قبل پیشرفت داشته اند.

انتظار می رود ویژگی بروزتر و متنوع تر برای محصولات پیشرفته در سالهای بعد بسیار رایجتر شوند اما امروزه برای کسانی که بدنبال دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD پیشرفته و ارزنده می گردند محدودیتهایی در انتخاب نسبت به دوربینهای مدار بسته تحت شبکه وجود دارد.

قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ HD و دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD و رکوردرهای آنالوگ HD از نظر قیمت نسبت به محصولات مشابه تحت شبکه ترجیه داده می شوند و قیمت بسیار کمتری دارند. قیمت دوربین مداربسته آنالوگ HD نسبت به دوربینهای مداربسته تحت شبکه با مشخصات مشابه تقریبا 30 تا 50 درصد قیمت پایینتری دارند.

قیمت دوربینهای مدار بسته تحت شبکه هنوز هم کمی بالاست ولی نسبت به سالهای گذشته با قیمتهای نجومی فاصله گرفته است. شرکتهای تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری آسیایی در سالهای اخیر در این کاهش قیمت تاثیر بسیاری داشته اند. در سال 2016 یک دوربین مدار بسته تحت شبکه ارزان قیمت از یک برند معتبر قیمت معقولی در حدود 300 تا 400 هزار تومان خواهد دارد.

دوربینهای مدار بسته 960H، TVI، CVI و AHD و همینطور رکوردرهایشان بسیار ارزان قیمت تر شده اند و حتی در مقایسه با دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بسیار ابتدایی و اقتصادی قیمت بهتری دارند اما تقریبا از رده خارج شده اند. برای مثال یک دوربین مداربسته 1080P را می توانید با قیمت مثلا 150 هزارتومان خریداری نمایید و رکوردرهای متناسب نیز قیمت خیلی بالایی ندارند.

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مداربسته

نصب و راه اندازی آسان دوربین مدار بسته آنالوگ HD

نصب و اتصال دوربین مدار بسته به رکوردر ویدئویی در محصولات تحت شبکه بسیار سخت تر از محصولات آنالوگ خواهد بود. در مدلهای تحت شبکه نیاز به داشتن آدرس IP شبکه و تنظیمات مستقیم و اطلاعات تکنیکی کافی نصاب خواهید داشت تا بتوانید ارتباط دوربین مدار بسته، رکوردر یا VMS را برقرار نمائید و از درایوی مستقیم یا از ONVIF نیز بتوانید استفاده نمائید.

متخصصین سیستمهای نظارت تصویری مجرب و متخصص IT با این موضوعات مشکلی نخواهد داشت. اما بسیاری از کاربران کم تجربه و نا آشناتر به IT و الکترونیک با نصب تجهیزات نظارت تصویری آنالوگ HD حس راحتی بیشتری خواهند داشت و طبعا تمایل و گرایش به محصولات آنالوگ HD خواهند داشت.

پرکردن خلا IP با محصولات آنالوگ HD و قیمتی پایین

با بهبود ویژگیها و پیشرفتهای صنعتی بهتر(رزولوشن بالاتر، سازگاری بهتر) تجهیزات آنالوگ HD روز به روز بیشتر محبوب شده و جای خود را در بازار باز می کنند. حتی در سالهای اخیر استفاده از تجهیزات نظارت تصویری آنالوگ HD نسبت به تجهیزات تحت شبکه بر اساس آمار با رشد بالایی روبرو شدند. بعلاوه تعداد دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD بسیار بیشتری نسبت به دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بفروش رسیدند.

دوربین مداربسته

از طرف دیگر آنالوگ HD بیشتر متمرکز بر روی بازار محصولات ساده و میان رده از نظر قیمتی می باشد و بشکلی هم این بخش بازار دوربین مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری را قبضه کرده است. کمبود ویژگیهای پیشرفته مثل داشتن WDR محدود، ناسازگاری با نور فوق العاده کم، عدم وجود فکوس معکوس خودکار و عدم تمایل شرکتها و برندهای بزرگ غربی و ژاپنی برای پشتیبانی از دستگاههای آنالوگ HD باعث شده است این محصولات کمی عقب مانده بنظر بیایند.

در آخر این گزینه یاد شده می تواند بعنوان یک برتری نا محدود برای دوربینهای مدار بسته تحت شبکه برای کاربردهای ویژه و برتر بحساب بیاید. ویژگیهایی مثل تحلیلگر داخلی، حافظه جانبی بالا، چند سنسوره بودن همراه با خروجی واحد و .. از ویژگیهای منحصر به فرد محصولات تحت شبکه به حساب می آیند که باعث می شود هنوز هم در این موارد تنها گزینه موجود باشند. بعلاوه در کاربردهای بزرگتر تقریبا کابل کشی UTP یک استاندارد به حساب می آید. این در حالی است که دوربینهای مداربسته آنالوگ HD می توانند با رابطهایی که برایشان ساخته شده است(Balun End) در شبکه های کامپیوتری هم مورد استفاده قرار گیرند.

هایک ویژن تی وی تی

در پایان باید بگوییم که در سال جاری (2016) عملا دوربینهای مدار بسته SDI و 960H از رده خارج شده اند.


[ بازدید : 287 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله تکنولوژی در صنایع مختلف است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]