کاربرد فیش BNC در دوربین مداربسته

يکشنبه 1 اسفند 1400
10:42
احمد


کاربرد فیش BNC در دوربین مداربسته

فیش بی ان سی یکی از ابزارهای کاربردی در هنگام نصب دوربین های مداربسته به حساب می آید که در اصل رابطی برای کابل های کواکسیال نیز به شمار می رود. همچنین برای اتصال دوربین های مداربسته به دستگاه DVR عموما از فیش های BNC استفاده می شود.

کاربردهای دیگر فیش BNC

BNC مخفف عبارت British Naval Connector است. اگر بخواهیم در خصوص کاربردهای مختلف این نوع فیش مثال هایی بیاوریم می توان چنین گفت که از فیش اتصال BNC به جز دوربین مداربسته در تلویزیون ، سیگنال های ویدیویی ، بعضی از شبکه های کامپیوتری و… استفاده می شود. این نوع فیش با کابل های RG59، RG58 تا RG179 و RG316 سازگار می باشد. نکته و شباهت فیش های BNC با انواع دیگر اتصال دهنده ها در این است که این فیش ها نیز به صورت نری و مادگی می باشند و به هم وصل می شوند.

انواع فیش BNC

فیش های بی ان سی را می توانید در سه نوع مختلف لحیمی، پرسی و پیچی در بازار پیدا کنید. هر کدام از این فیش های BNC برای قابلیت خاصی طراحی شده اند.

فیش BNC لحیمی

در این نوع از بیش های BNC کابل ها و فیش ها از طریق لحیم کردن با یکدیگر متصل می شوند به همین دلیل در هنگام اتصال در این نوع از فیش های بی ان سی به دستگاه هویه برای لحیمکاری نیاز خواهید داشت.

فیش BNCفیش BNC پرسی

بر خلاف فیش های لحیمی در این نوع از فیش های BNC نیاز به دستگاه هویه نیست و کابل و فیش را از طریق پرس شدن قطعات به یکدیگر متصل می کنند. بجای دستگاه هویه در این نوع فیش به ابزاری جهت پرس کردن نیاز خواهید داشت.

فیش BNC پیچی

همانطور که از نام این نوع فیش مشخص است، از پیچ برای اتصال فیش با کابل استفاده می شود. به دلیل ساده بودن استفاده از فیش های BNC پیچی این نوع فیش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که بدون نیاز به ابزار هویه و یا ابزار پرس، تنها با یک پیچ گوشتی می توانید کابل را به فیش متصل کنید.

اجزای کابل کواکسیال

کابل های کواکسیال از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و در نتیجه برای اتصال این کابل ها به فیش های BNC ابتدا باید اجزای مختلف کابل کواکسیال را بشناسید. کابل کواکسیال از 4 قسمت پوشش بیرونی، شیلد، مغزی و عایق داخلی تشکیل شده است.

پوشش خارجی: پوشش خارجی کابل وظیفه محافظت از کابل را بر عهده دارد.

شیلد : شیلد کابل نیز وظیفه مراقبت از کابل را در برابر نویزهای مغناطیسی دارد.

مغزی : هسته کابل است که وظیفه انتقال تصویر را عهده دار می باشد.

عایق داخلی: این بخش وظیفه جدا کردن مغزی کابل از شیلد را دارد.

طریقه اتصال کابل کواکسیال و فیش BNC پرسی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، جهت اتصال کابل RG59 به فیش پرسی نیاز به ابزار آچار پرس است. در صورت استفاده از فیش پرسی جهت اتصال مراحل زیر را باید انجام دهید.

1- در ابتدا حلقه یا رینگ مربوط به فیش را قبل از برداشتن روکش کابل کواکسیال، بر روی کابل سوار نمایید.

2- با استفاده از کاتر قسمتی از روکش کابل کواکسیال را بردارید تا رشته های شیلد آن نمایان شود.

3- شیلد ها را کنار بزنید و روکش مغزی کابل را به نحوی برش دهید که مغزی مشخص شود.

4- پین سوزنی و طلایی فیش را بر روی مغزی کابل قرار دهید. سپس با آچار پرس، اقدام به پرس می کنیم به نحوی که مغزی کابل به کلاهک سوزنی شکل کاملا متصل شود.

5- حال در مرحله آخر پین سوزنی فیش که به کابل RG59 پرس شده است را داخل فیش BNC قرار دهید. پس از آن حلقه فیش BNC را که در ابتدا بر روی کابل قرار داده بودیم طوری به طرف فیش می بریم که رشته های شیلد به بدنه فیش متصل شوند. در پایان نیز با آچار پرس رینگ را به بدنه فیش و همچنین رشته های شیلد متصل می کنیم.

اتصال کابل کواکسیال به فیش BNC لحیمی

ابتدا هویه خود را داغ کرده و فیش را باز نمایید.

کابل را مانند مراحل قبلی که گفتیم لخت کنید و از حلقه فیش رد کنید.

سپس قسمت گیره فیش را باز کنید به طوری که کابل داخل آن قرار بگیرد و شیلد کاملا زیر گیره قرار بگیرد.

در مرحله بعد مغزی فیش را داخل قسمت لحیم فیش قرار دهید و گیره فیش را سفت کنید.

سپس قسمت مرکزی فیش را لحیم کنید.

در پایان می توانید جهت جلوگیری از اتصال بدنه و مغزی با چسپ قسمت لحیم شده را با چسب عایق بندی نمایید.

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

کاربرد لوله فلکسی در نصب دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته ضد آب


[ بازدید : 465 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است ؟

يکشنبه 1 اسفند 1400
10:41
احمد


از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است ؟

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است ؟ این سوالی است که ذهن من را در چند ماه گذشته درگیر کرده بود.! دوربین های مداربسته در انواع و ابعاد مختلف در تمام فضاهای زندگی روزمره انسان رخنه کرده اند و در نتیجه در همه اماکن تجاری و عمومی و خصوصی می توانید این دوربین ها را ببینید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چطور می توان فهمید در یک مکان دوربین مداربسته نصب شده است و آیا این دوربین ها فعال هستند یا نه؟ ما در این مطلب به شما راهکارهایی معرفی می کنیم تا بتوانید به روش های مختلف فعال بودن دوربین های مداربسته یک مکان را بررسی کنید و در صورت لزوم از مکان دقیق آنها با خبر شوید.

توجه به تغییرات لنز دوربین، نور چراغ های IR، استفاده از وای فای، استفاده از اپلیکیشن ها و تجهیزات ضد جاسوسی از جمله راهکارهایی است که می توانید برای بررسی فعال بودن دوربین های یک مکان استفاده کنید.

تغییر جهت لنزها

برای شروع بررسی دوربین های مداربسته یک محیط می توانید از بررسی لنزها شروع کنید. برخی از دوربین های مداربسته از لنزهای موتورایز استفاده می کنند و در نتیجه اگر از قابلیت زوم این دوربین ها استفاده شود حرکت لنز دوربین کاملا مشخص می شود.

همچنین در خصوص دوربین های PTZ باید چنین گفت که این مدل از دوربین مداربسته در جهت افقی و عمودی قابلیت جابجایی دارند و در نتیجه اگر دوربینی با این مشخصات در مکانی دیدید می توان مطمئن شد که دوربین ها فعال هستند.

تغییر جهت لنز دوربین مداربسته

نور قرمز کوچک بر روی دوربین

دوربین های مداربسته نسل جدید عموما با قابلیت دید در شب IR تولید می شوند. این قابلیت برای ضبط تصاویر محیط در شرایط نور کم استفاده می شود و با یک بررسی ساده قابل تشخیص هستند. در این دوربین ها نور IR به وسیله LED های کوچک که در اطراف لنز دوربین مداربسته قرار دارند منتشر می شود.

بنابراین می توانید اطراف لنز دوربین مداربسته را بررسی کنید و اگر نور قرمزی در این مکان مشاهده کردید مطمئن باشید که دوربین مداربسته فعال است.

چراغ IR دوربین مداربسته

استفاده از Wifi گوشی

دو روش قبل که شرح داده شد می تواند در مورد برخی از دوربین های مداربسته کارایی نداشته باشد. روش سوم برای تشخیص روشن بودن دوربین مداربسته استفاده از وای فای است. این روش برای دوربین های مداربسته مجهز به فناوری Wifi مورد استفاده قرار می گیرد.

با جست و جوی دستگاه های وای فای دار در گوشی خود می توانید از روشن بودن چنین دوربین هایی مطلع شوید.

استفاده از اپلیکیشن ها

اپلیکیشن هایی در اپ استور های مختلف وجود دارند که می تواند برای تشیخص دوربین های مداربسته یک مکان از آنها استفاده کرد. این اپلیکیشن ها به شما اطلاع می دهند که آیا دوربینی در اطراف شما وجود دارد یا خیر.

اگر دوربین در یک مکان روشن باشد در این اپلیکیشن ها مشخص می شود. برای مثال می توانید از اپلیکیشن های Hidden Camera Detector و Glint Finder برای این کار استفاده کنید.

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟

تجهیزات الکترونیکی ضدجاسوسی

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است؟ آخرین روش برای پاسخ گویی به این سوال استفاده از تجهیزات ضد جاسوسی حرفه ای است. دوربین های مداربسته در ابعاد مختلف و با فناوری های متفاوتی در بازار وجود دارد و در نتیجه با روش های معمولی برخی از این دوربین ها را نمی توانید تشخیص دهید.

در حال حاضر استفاده از دوربین های مخفی بسیار ریز جهت جاسوسی از افراد مختلف رواج یافته است و با وجود غیر قانونی بودن این دوربین ها باز هم شاهد استفاده گسترده از این نوع دوربین ها هستیم.

برای شناسایی این دوربین ها وسایل الکترونیکی و آشکار سازهای مغناطیسی وجود دارد که می توانید به راحتی سیگنال های این دوربین ها را در مکان های مختلف شناسایی کنید.

دستگاه تشخیص دوربین مداربسته

مطالب مرتبط برای مطالعه بیشتر:


[ بازدید : 454 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

چهارشنبه 15 دی 1400
12:48
احمد


انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل، با توجه به نوع DVR ها مختلف می باشد. ما در این مقاله می خواهیم در مورد DVR های که با نرم افزار انتقال تصویر داده می شوند را بررسی نماییم. برای آموزش های تکمیلی انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل می توانید در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته شرکت نمایید .

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل با نرم افزار VMEYE

1.ابتدا برنامه را اجرا می نماییم و پنجره زیر را مشاهده می نماییم

آموزش نصب دوربین مداربسته
به راحتی در نصب دوربین مداربسته متخصص شوید

  • مدرک رسمی فنی و حرفه ای
  • پشتیبانی نامحدود
  • خوابگاه برای هنرجویان


انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

2. روی گزینه Address mode کلیک کرده تا پنجره زیر باز شود

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

3. روی گزینه Setting در تصویر بالا کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

4.حال می بایست روی گزینه Add در بالا سمت راست کلیک نماییم تا تصویر زیر به نمایش دربیاید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل


حتما بخوانید: آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل با نرم افزاز QVEYE


5.در این مرحله می بایست اطلاعات DVR را به نرم افزار اضافه نمود

الف) 1. Device Name یک نام دلخواه وارد می نماییم . ( مانند تصویر test)

ب) 2. Address حال می بایست به سراغ DVR رفته و آی پی آن را پیدا نمود و در این گزینه وارد نمود. (برای بدست آوردن آی پی DVR مقاله تنظیمات منوی DVR را مطالعه نمایید)

پ) 3. Mobile Port برای یافتن این گزینه می بایست دوباره به سراغ DVR و موبایل پورت DVR را پیدا کنید و در این گزینه وارد نمایید.(برای بدست آوردن موبایل پورت DVR مقاله تنظیمات منوی DVR را مطالعه نمایید)

ت) 4. User Name در این گزینه باید یوزرنیم DVR را وارد نمایید.

ث) 5. Password در این گزینه باید پسورد DVR را وارد نمایید.

ج)6. Max Channel در گزینه می بایست تعداد دوربین های که DVR ساپورت می کند را وارد می نماییم.

حال بر روی گزینه OK کلیک می نماییم تا پنجره زیر باز شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

6. حال مشاهده می کنیم که تنظیمات ما اضافه گردیده است. در این مرحله می بایست بر روی فلش پایین کلیک کنیم تا پنجره زیر باز شود.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

7. در این مرحله بر روی یکی از گزینه ها به دلخواه کلیک می نماییم تا تصویر را مشاهده نماییم

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

پکیج دوربین مدار بسته دوربین مدار بسته خرید دوربین مدار بسته قیمت نصب دوربین مدار بسته دوربین مداربسته هایک ویژن


[ بازدید : 438 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

چهارشنبه 15 دی 1400
12:47
احمد


همان گونه که می دانید هر DVR برای انتقال تصویر نیاز به نرم افزار مخصوص به خود می باشد. حال ما در این مقاله قصد داریم به آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل برای DVR های که با برنامه QVEYE را انتقال تصویر را ممکن می سازند بپردازیم.

ما سعی کردیم که در این مقاله نرم افزاری را انتخاب کنیم که هم کاربرد بیشتری در بازار ایران و همچنین از نظر تنظیمات آن کامل تر از بقیه نرم افزارها باشد.

نکته: این روش به روش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به روش P2P نیز مشهور می باشد. برای آموزش های تکمیلی در زمینه دوربین مداربسته می توانید در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته شرکت کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته
به راحتی در نصب دوربین مداربسته متخصص شوید

  • مدرک رسمی فنی و حرفه ای
  • پشتیبانی نامحدود
  • خوابگاه برای هنرجویان

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل به روش P2P

1. نرم افزار QVEYE را در گوشی خود اجرا کنید تا پنجره زیر را مشاهده نمایید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

2.بر روی گزینه Login Free کلیک نماید (در صورتی که در سایت QVEYE.com از قبل ثبت نام نموده اید اطلاعات حساب خود را وارد نمایید سپس Login را بزنید )

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

3. حال در این مرحله می بایست بر روی Device Manage کلیک نمایید تا پنجره زیر را مشاهده نمایید.

4. حال در قسمت پایین سمت چپ بر روی گزینه منو مطابق شکل بالا کلیک نمایید تا صفحه نمایش زیر را مشاهده نمایید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

5. در این مرحله می بایست بر روی گزینه Add Device کلیک نمایید تا پنجره زیر را مشاهده نمایید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

حتما بخوانید: انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل با نرم افزاز VMEYE

6.حال به مرحله ای رسیدیم که می بایست اطلاعات DVR را به نرم افزار بیافزایم

الف) 1. Alias یک نام دلخواه وارد می نماییم . ( مانند تصویر test)

ب) 2. Link Mode بر روی P2P قرار می دهیم.

پ) 3. Cloud ID برای یافتن این گزینه می بایست به سراغ DVR و Cloud ID را در DVR پیدا کنید و در این گزینه وارد نمایید.(برای وارد کردن سریع کافی است بروی خانه شطرنجی زده تا یک بارکد خوان ظاهر شود آنگاه بارکد خوان را بروی بارکد S/N در DVR نگه دارید تا Cloud ID به صورت خودکار پر شود )

ت) 4. User IDدر این گزینه باید یوزرنیم DVR را وارد نمایید.

ث) 5. Password در این گزینه باید پسورد DVR را وارد نمایید.

ج)6. Max Channel در گزینه می بایست تعداد دوربین های که DVR ساپورت می کند را وارد می نماییم.

چ)7.Stream Type را بروی گزینه Sub تنظیم نمایید تا به صورت زیر کامل نمایید

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

7.حال بر روی گزینه + کلیک می نماییم تا پنجره زیر باز شود.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

8.در این مرحله بر روی آیکون پنجره در قسمت بالا سمت چپ کلیک نمایید. تا به منو ی اصلی برنامه باز گردید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

9. برای مشاهد تصاویر دوربین مداربسته می بایست بر رو گزینه Real time monitoring کلیک نمایید تا پنجره زیر باز شود.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

10. حال بروی نام کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

11.حال بروی یکی از دوربین ها به دلخواه کلیک کنید تا تصویر را مشاهده نمایید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

1. پکیج دوربین مداربسته دوربین مداربسته نصب دوربین مدار بسته هایک ویژن

2.

3. قلاده جی پی اس دار ردیاب سالمندان آداپتور صنعتی


[ بازدید : 342 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

هزینه نصب دوربین مداربسته

يکشنبه 28 آذر 1400
17:40
احمد

یک سیستم مداربسته از بخش های متفاوتی تشکیل شده، در این بخش با توجه به نوع سیستم حدودی از میزان هزینه نصب دوربین مداربسته را بررسی میکنیم. در این بخش تنها به بررسی هزینه های تجهیزات اصلی مورد استفاده در سیستم مداربسته می پردازیم و برآورد هزینه مرتبط با نصب یا سیم کشی به بازدید از محل نیاز خواهد داشت. توجه داشته باشید که هزینه های اعلام شده تنها جهت به دست اوردن برآورد هزینه از نصب اعلام شده و ممکن است با توجه به تورم در طول زمان تغییر کند.

هزینه اعلام شده در هر بخش با توجه به برندهای استاندارد یا متداول اعلام شده و ممکن است در شرایط خاص هزینه ها بالاتر یا پایین تر از حدود داده شده باشد.

سیستم مداربسته آنالوگ تیوی لاینی

استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی یا DVR با قیمت بالاتر از قیمت اعلام شده توجیح فنی ندارد و در صورت تمایل به هزینه کردن بیشتر بهتر است از سیستم آنالوگ نسل جدید استفاده کنید.

دوربین مداربسته آنالوگ تیوی لاینی: حدود هزینه بین 150 تا 300 هزار تومان

دستگاه DVR چهار کانال: حدود هزینه بین 250 هزار تا 900 هزار تومان

دستگاه DVR هشت کانال: حدود هزینه بین 400 هزار تا 1 میلیون تومان

دستگاه DVR شانزده کانال: حدود هزینه بین 800 هزار تا 1.5 میلیون تومان

سیستم مداربسته آنالوگ نسل جدید

دوربین مداربسته آنالوگ HD: حدود هزینه بین 200هزار تا 900 هزار تومان

دستگاه DVR اچ دی چهار کانال: حدود هزینه بین 400 هزار تا 900 هزار تومان

دستگاه DVR اچ دی هشت کانال: حدود هزینه بین 700 هزار تا 1.4 میلیون تومان

دستگاه DVR اچ دی شانزده کانال: حدود هزینه بین 1.4 میلیون تا 3.5 میلیون

سیستم مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه: حدود هزینه بین 400 هزار تا 3.5 میلیون تومان

دستگاه NVR چهار پورت: حدود هزینه بین 600 هزار تا 2 میلیون تومان

دستگاه NVR هشت پورت: حدود هزینه بین 800 هزار تا 4 میلیون تومان

دستگاه NVR شانزده پورت: حدود هزینه بین 1 میلیون تا 6.5 میلیون تومان

تجهیزات جانبی مشترک

هارد دیسک 1 ترا بایت: بین 180 تا 250 هزار تومان

هارد دیسک 2 ترا بایت: بین 290 تا 340 هزار تومان

دوربین مداربسته، دستگاه ضبط کننده (DVR یا NVR) و هارد دیسک قسمت های اصلی یک سیستم مداربسته هستند. از طریق اطلاع از حدود هزینه این تجهیزات میتوانید حدودی از هزینه سیستم مداربسته خود به دست آورید.

توجه داشته باشید که تمام هزینه های اعلامی با توجه به برندهای معتبر موجود در بازار اعلام شده و قیمت تجهیزات No name یا متفرقه ممکن است از این بازه خارج باشد.

1. تیاندی شرکت دوربین مدار بسته نصب دوربین مدار بسته نمایندگی هایکویژن

2. پکیج کامل دوربین مداربسته دوربین مدار نصب دوربین مداربسته هایک ویژن تهران


[ بازدید : 389 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

برای جمع کردن یک سیستم دوربین مداربسته به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

يکشنبه 28 آذر 1400
17:36
احمد

تجهیزات مورد نیاز در سیستم های آنالوگ و شبکه با هم متفاوت است. بنابراین در اینجا این دو سیستم را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

سیستم مداربسته آنالوگ

  • دوربین مداربسته آنالوگ: تصاویر را دریافت کرده و برای دستگاه DVR می فرستد.
  • دستگاه ضبط DVR: دستگاه DVR وظیفه دریافت، آنالیز، ذخیره سازی و ارسال تصاویر به نمایشگر را برعهده دارد.
  • نمایشگر: نمایشگر تصاویر را از DVR دریافت کرده و نمایش می دهد. این نمایشگر می تواند تلویزیون یا مانیتور باشد.
  • هارد دیسک: هارد دیسک در دستگاه DVR نصب می شود و امکان ضبط تصاویر را به وجود می آورد.
  • منبع تغذیه یا آداپتور: دوربین های مداربسته معمولا 12 ولتی هستند. برای تبدیل برق شهر (220ولت) به برق 12 ولت باید از آداپتور یا منبع تغذیه با جریان مناسب استفاده کرد.
  • کابل تصویر RG59: کابل RG59 دسته ای از کابلهای کواکسیال است که در سیستم های مداربسته برای انتقال تصاویر دوربین مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کابل یا سیم برق: از سیم و کابل برق برای تغذیه دوربین استفاده می شود.
  • فیش و اتصالات: فیش و اتصالات برای ارتباط کابلها با تجهیزات مورد استفاده قرار میگیرد.

سیستم مداربسته شبکه

  • دوربین مداربسته شبکه: دوربین مداربسته تحت شبکه تصاویر را دریافت کرده و اطلاعات آنها را تحت پروتکل های استاندارد وارد شبکه می کند.
  • دستگاه ضبط NVR یا سرور: در سیستم شبکه شما میتوانید برای ضبط تصاویر به جای NVR از یک سرور یا حتی کامپیوتر نیز استفاده کنید.
  • نمایشگر: نمایشگر به سرور یا NVR متصل شده و تصاویر دوربین های مداربسته را نشان می دهد.
  • هارد دیسک: هارد دیسک در سرور یا NVR نصب شده و وظیفه ضبط تصاویر را بر عهده دارد. در سیستم شبکه به علت کیفیت بالای تصاویر باید از هارد بیشتری استفاده کرد.
  • منبع تغذیه یا آداپتور: در صورتی که سیستم شبکه طراحی شده POE نباشد شما باید برای تغذیه دوربین ها از آداپتور یا منبع تغذیه استفاده کنید.
  • سوئیچ: سوئیچ ها به نوعی نقش انشعاب را در شبکه های کامپیوتری دارند و در سیستم های مداربسته شبکه هم به طور گسترده ای کاربرد دارند.
  • کابل شبکه: وظیفه اتصال دوربین های شبکه به سوئیچ و دستگاه ضبط کننده را بر عهده دارد.
  • کابل یا سیم برق: در صورت POE نبودن سیستم شبکه، برای اتصال دوربین های شبکه به برق مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سوکت و اتصالات: برای اتصال کابلها به تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

[ بازدید : 238 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

به چند دوربین مداربسته نیاز دارم؟

يکشنبه 28 آذر 1400
17:35
احمد


در صورت حساسیت بالای سیستم مداربسته شما بهترین روش برای اطلاع از تعداد دوربین های مورد نیاز استفاده از یک کارشناس و بازدید از محل است اما برای محل های با حساسیت متوسط می توانید حدودی از تعداد دوربین های مورد نیاز برای محیط را از طریق اطلاعات زیر به دست آورید.

نصب دوربین مداربسته برای ساختمان های مسکونی

نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی جدا از شکل و متراژ ساختمان معمولا محل های زیر نیاز به نصب دوربین مداربسته دارند.

درب ورودی ساختمان: اولین و مهمترین اولویت پوشش دادن تمامی ورودی های ساختمان است. از این طریق می توانید ورود و خروج افراد و هویت آنها را به خوبی شناسایی کنید. سعی کنید در ورودی های ساختمان از بالاترین کیفیت دوربین استفاده کنید.

پارکینگ ها: پارکینگ ها به علت دسترسی آسان یکی از آسیب پذیر ترین محل های ساختمان هستند که باید حداقل به صورت اولیه با دوربین ها پوشش داده شوند.

حیاط: در صورتی که در حیاط ساختمان تجهیزات گران قیمت وجود دارد یا امکان ورود از دیوارهای اطراف حیاط وجود دارد باید برای پوشش حیاط نیز حداقل یک دوربین در نظر گرفت.

پشت بام: در صورتیکه تجهیزات حساس و گران قیمت در پشت بام وجود دارد یا امکان وجود از ساختمان های اطراف به پشت بام ساختمان وجود دارد باید برای پشت بام یا ورودی آن حداقل یک دوربین در نظر بگیرید.

انباری ها: معمولا می توان دوربین های پارکینگ را به نحوی نصب کرد که یک پوشش اولیه از انباری ها ایجاد کنند. در صورتی که انباری های ساختمان حساسیت زیادی دارند یا خیلی آسیب پذیر هستند بهتر است از دوربین جداگانه برای پوشش آنها استفاده شود.

محوطه بیرونی ساختمان: در صورتی که ساکنین ساختمان خودروهای خود را بیرون از منزل پارک می کنند بهتر است از حداقل دو دوربین برای پوشش محوطه بیرونی ساختمان استفاده شود.

نصب دوربین مداربسته برای محیط های تجاری

در واحدهای تجاری جدا از شکل و متراژ واحد معمولا دوربین های مداربسته به صورت زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

ورودی: ورودی مغازه حساسترین محل برای نصب دوربین است. از طریق نصب دوربین برای ورودی شما میتوانید ورود و خروج افراد به مغازه را بررسی کنید. در صورت کوچک بودن واحد تجاری ممکن است بتوانید با دوربین های داخلی ورودی مغازه را نیز پوشش دهید.

پشت به فروشنده و به سمت مشتری: دیدن چهره مشتریان و کنترل آنها در طول حضور آنها در مغازه بسیار مهم است. برای این کار باید حداقل یک دوربین در نظر گرفته شود.

پشت به مشتری و به سمت فروشنده: در صورتی که فروشنده فردی به جز صاحب مغازه باشد یا قفسه های پشت فروشنده حساسیت زیادی داشته باشد باید یک حداقل از یک دوربین برای مشاهده فروشنده و قفسه های پشت او استفاده کرد.

دخل: دخل یا محل پرداخت یکی از حساسترین محل های واحدهای تجاری است. برای پوشش دخل باید حداقل از یک دوربین با کیفیت قابل قبول استفاده کرد.

انبار: در صورتی که در مغازه انبار دارید بهتر است برای پوشش از حداقل از یک دوربین استفاده کنید.

قفسه ها: در صورتی که مغازه دارای قفسه بندی است باید برای پوشش قفسه از تعداد مناسب دوربین استفاده شود.

محوطه بیرونی مغازه: در صورتی که مغازه حساسیت زیادی دارد استفاده از دوربین در محوطه بیرونی امکان بررسی شرایط و ضبط اطلاعات در رابطه با خودرو یا موتور سیکلت ها بیرون از مغازه را برای شما فراهم می کند.

نصب دوربین مداربسته برای محیط های اداری

در محیط های اداری استفاده از دوربین مداربسته به صورت عمومی بسته به نیاز مدیران دفتر صورت می گیرد. در صورتی که اطلاعی از نیاز دقیق خود ندارید بهتر از بازدیدی از محل صورت گیرد.

نصب دوربین مداربسته برای کارخانجات

روند انتخاب دوربین و تعداد آن برای کارخانجات حتما به بازدید از محل یا دسترسی به نقشه های کارخانه نیاز دارد.

قیمت پک دوربین مداربسته دوربین تی وی تی قیمت دوربین مداربسته شرکت نصب دوربین مدار بسته شرکت هایک ویژن

پک دوربین مدار بسته قیمت انواع دوربین مدار بسته شرکت نصب دوربین مداربسته سایت هایک ویژن


[ بازدید : 238 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چه برندی (مارکی) از دوربین مداربسته را انتخاب کنم؟

يکشنبه 28 آذر 1400
17:35
احمد


انتخاب دوربین مداربسته با برندی معتبر با توجه به شرایط فعلی بازار بسیار مشکل شده است. شاید غیر واقعی به نظر برسد که پس از گذشت سالها از حضور در این بازار، هر ماه چندین اسم جدید از برندهای ناشناخته به گوش من می خورد که عموما هم متفرقه هستند. استفاده از برندهای متفرقه امکان استعلام قیمت را از مشتری میگیرد و این موضوع امکان دریافت مبالغ به مراتب بیشتر از ارزش تجهیزات را برای فروشنده فراهم می کند. از طرف دیگر میتوان یک برند متفرقه را به راحتی به نام کره ای، تایوانی یا حتی اروپایی به مشتریان فروخت.

تفاوت قیمت برندهای واقعی با برندهای متفرقه تقریبا چقدر است؟

این تفاوت در بسیاری برندها تقریبا صفر است. از انجایی که برندهای متفرقه معمولا با نام کشورهای خاص فروخته می شوند عموما با قیمتی به مراتب بالاتر از قیمت اصلی نیز به فروش می روند.

در صورتی که دوربین ها را از یک برند متفرقه اما با قیمت مناسب آن خرید کنید استفاده از آنها توجیه اقتصادی خواهد داشت. با این حال با توجه به اینکه دوربین مداربسته یک وسیله حساس و امنیتی است سعی کنید از برندهای اصلی استفاده کنید. در صورت انتخاب برند مناسب این موضوع احتمالا تفاوت زیادی را در هزینه های شما ایجاد نخواهد کرد.

چطور برندهای متفرقه را تشخیص دهیم؟

با توجه بیشتر شدن مهارت وارد کنندگان در ایجاد برندهای متفرقه تشخیص این تجهیزات از برندهای اصلی هر روز مشکل تر می شود. در این صفحه شما میتوانید لیستی از برندهای معتبر و مورد تائید شرکت ما را بینید، سعی شده بیشتر برندهای معتبر و وجود در ایران در این لیست گنجانده شود با این حال در صورتی که در رابطه با اصلی بودن برندی خاص تردید داشتید می توانید در این رابطه از مشاوران ما کمک بگیرید.

1. نمایندگی داهوا دوربین مداربسته هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته

2. تیاندی قیمت دوربین مدار بسته خانگی نصب دوربین مدار بسته تهران لیست قیمت هایک ویژن


[ بازدید : 242 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چطور به شما اعتماد کنم؟

يکشنبه 28 آذر 1400
17:34
احمد


این سوالیست که ممکن است در ذهن بسیاری از مشتریان پیش از انتخاب مجری مناسب وجود داشته باشد. برای اعتماد سازی بیشتر کمی در رابطه نحوه عملکرد این شرکت صحبت می کنیم:

  • انتخاب محصولات: ما تمامی محصولات مداربسته خود را از بین برندهای معتبر انتخاب می کنیم. به جز در شرایط خاص و با درخواست مستقیم مشتری هرگز اقدام به فروش یا نصب محصولات متفرقه نخواهیم کرد.
  • شفاف سازی مالی: بیشتر محصولات مورد استفاده ما دارای لیست قیمت رسمی هستند و این محصولات دقیقا با قیمت این لیست به تمامی مشتریان عرضه می شود.
  • مشاوره بیطرفانه: سعی ما بر آن بوده تا در دادن مشاوره های خود هنواره فقط به منافع مشتری توجه داشته باشیم. با وجود اینکه در نگاه اول ممکن است این کار با منافع مالی شرکت در تناقض باشد، اما در طولانی مدت اعتماد مشتریان به ما به مراتب ارزشمند تر و پربارتر خواهد بود.
  • کیفیت اجرایی: اعضای تیم فنی این شرکت با وسواسی خاص انتخاب می شوند تا در کنار داشتن دانش فنی بالا، فرهنگ کاری را نیز در طول اجرا و ارتباط با مشتری به طور کامل حفظ کنند.
  • به روز بودن اطلاعات: تلاش ما بر آن است تا هنواره اطلاعات و تجهیزات خود را به روز نگاه داریم. این کار امکان دادن راه حل های مناسب تر و مشاوره موثر تر را برای ما ایجاد خواهد کرد.
  • آموزش اینترنتی رایگان: برخلاف بسیاری از رقبا که داشتن اطلاعات بیشتر برای مشتری را یک تهدید برای خود تلقی می کنند ما این موضوع را یک نکته مثبت میدانیم. از دیدگاه ما هرچه مشتری اطلاعات بالاتری در رابطه با انتخاب مجری مناسب خود داشته باشد با چشم بازتر اقدام به انتخاب آن خواهد کرد و این کار شانس ما برای همکاری با مشتریان را بیشتر خواهد کرد.

کلام آخر

تیم مدیریت تارتن دژ به اصول شرافت و انصاف کاری معتقد است و اعضای آن از بین افرادی هستند که منافع مالی خود را در گرو اعتماد سازی برای مشتریان می بینند. امیدواریم مشتریان آینده ما نیز مانند مشتریان گذشته از اعتماد به ما رضایتمند باشند.

1. قیمت جی پی اس حیوانات ردیاب سالمندان هایک ویژن تهران آداپتور صنعتی

2. دوربین مدار بسته داهوا هایک ویژن نصب دوربین مداربسته


[ بازدید : 252 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دوربین مداربسته جدید VIVOTEK / رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته

يکشنبه 7 آذر 1400
11:11
احمد

5 دوربین مداربسته جدید VIVOTEK سازگار با کدک H.265 وارد بازار می شوند.


شرکت VIVOTEK، سازنده دوربینهای مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری اخیرا اعلام کرده است که 5 دوربین مداربسته جدید سازگار با کدک H.265/HEVC تولید کرده و به بازار عرضه خواهد کرد.

این دوبینهای مداربسته جدید شرکت ویووتک عبارتند از :

  • یک دوربین مداربسته تحت شبکه بولت با قابلیت زوم بنام IZ9361-EH
  • دو دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دام Full-HD با نامهای SD9363-EHL و SD9161-H
  • دو دوربین مداربسته تحت شبکه Fisheye(چشم ماهی) 5 مگاپیکسلی بل نامهای FE9382-EHV و FE9182-H.

این دوربینهای مداربسته جدید به شرکت VIVOTEK امکان می بخشد تا با رقابت بیشتر با محصولات دیگر شرکتها مبتنی بر راهکار H.265/HEVC خود را در بازار محصولات روز در بازار صنایع نظارتی حفظ نماید. ضمنا شرکت ویووتک قرار است 24 دوربین مداربسته تحت شبکه جدیدش را بر مبنای سازگاری با کدک H.265 از انواع مختلف همراه با 3 رکوردر تحت شبکه، VMS های حرفه ای و پیشرفته و VAST جدید به بازار عرضه نماید.

تمام محصولات جدید شرکت VIVOTEK مجهز به تکنولوژی اسمارت استریم خواهند بود که با حفظ کیفیت تصاویر در بالاترین حد ممکن، میزان مصرف پهنای باند و حافظه ذخیره سازی دوربینهای مداربسته را تا 80 % کاهش خواهد داد.

دوربین مداربسته با زوم اپتیکال برای محیط آزاد

اولین محصول مبتنی بر H.265 قرار است IZ9361-EH باشد که برای مانیتورینگ محیط آزاد مجهز به لنزی با قابلیت زوم اپتیکال 20x شده است. این دوربین قادر است تا برد 150 متر را با پروژکتور نور IR داخلی روشن نماید! این دوربین مداربسته ویووتک به تکنولوژی جدید این شرکت به نام VAIR(نور IR با زاویه متغیر) مجهز است تا بتواند بطور خودکار زاویه تابش ال ای دی های دید در شب(IR) را برای هماهنگی با FOV(میدان دید) دوربین تنظیم نماید و فاصله بیشتری را با شدت نور IR متناسبتری تحت پوشش قرار دهد.

این دوربین بر اساس استاندارد IP67 و IK10 با شرایط محیط آزاد سازگار خواهد بود بدنه این محصول با تجهیز به استاندارد NEMA 4X از مقاومت خوبی در برابر شوک الکتریکی برخوردار است.

دوربینهای مداربسته تحت شبکه اسپید دام (Speed Dome)

شرکت VIVOTEK دو محصول دیگرش را که در خانوده دوربینهای مدار بسته تحت شبکه اسپید دام قرار دارند برای دو محیط داخلی و فضای آزاد بترتیب با نامهای SD9161-H و SD9363-EHL به بازار معرفی می نماید. دوربین مدار بسته SD9161-H که برای محیط داخلی طراحی شده است با رزولوشن 1080P و قابلیت زوم اپتیکال 10X از قابلیت چرخش 360 درجه کامل افقی(Pan) و 90 درجه عمودی(Tilt) برخوردار است. این قابلیت باعث می شود محیط بیشتری را در فضای آزاد داخلی مثل فضای انتظار فرودگاهها یا مراکز خرید زیر نظر داشته باشد.

دوربین مداربسته SD9363-EHL که برای استفاده در فضای آزاد ساخته شده است از زوم اپتیکال 20X برخوردار بود و با استفاده از تکنولوژی VAIR قادر است تصاویر باکیفیتی را در 24 ساعت شبانه روز تهیه نماید. این دوربین مدار بسته از استانداردهای مقاومت IP66، IK10 و NEMA 4X برخوردار است. همچنین این دو محصول از قابلیتهای خوبی مثل WDR Pro، EIS یا تثبیت کننده الکترونیکی تصویر، ردیابی خودکار و مه زداری برخوردارند که نیازهای نظارتی محیط آزاد را برآورده نمایند.

دوربینهای مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی(FishEye)

در آخر به دو دوربین مدار بسته تحت شبکه چشم ماهی 5 مگاپیکسلی جدید خواهیم رسید. هر دو دوربین مداربسته FE9182-H و FE9382-EHV مجهز به فیلتر فیزیکی حذف IR، نور IR با برد 20 متر و تکنولوژی WDR Pro می باشند. ضمن اینکه دوربین مدار بسته FE9382-EHV دارای استانداردهای IP66، IK10 و EN50155 می باشد که دوربین را نسبت به نفوذ آب و غبار، لرزش، رطوبت بالا و شک الکتریکی حفظ می نماید.

آنطور که این شرکت اعلام کرده است عرضه این محصولات در آخرین ماه سال 2016 تقریبا اوایل دی ماه صورت خواهد گرفت.

دوربین تی وی تی قیمت دوربین مداربسته شرکت نصب دوربین مدار بسته شرکت هایک ویژن

رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته


رزولوشن دوربین مداربسته

درک مفهوم رزولوشن سیستمهای نظارت تصویری بسیار سخت و پیچیده است. اگر چه کلمه رزولوشن در معنای عادی و مصطلح ساده است اما در مورد سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مدار بسته این مفهوم می تواند خیلی متفاوت باشد. در این مقاله آموزشی به 5 موضوع مهم اشاره خواهد شد :

  • معنی عمومی رزولوشن تصویر چیست؟ جزئیات و محدودیتهای کلی چیست؟
  • رزولوشن تصویر و بحالت کلی رزولوشن در سیستمهای نظارت تصویری به چه معنی است؟ پیکسل و استانداردهای وابسته و محدودیتها.
  • چقدر بین رزولوشن سنسور تصویر برداری با تصویر بدست آمده فرق وجود خواهد داشت؟
  • چقدر فشرده سازی تصاویر دوربین مدار بسته بر روی رزولوشن تاثیر خواهد داشت؟
  • چه چیزی میزان رزولوشن را محدود می نماید؟

اطلاعات کلی درباره رزولوشن

در زبان انگلیسی و بصورت رایج کلمه رزولوشن به معنای قابلیت نمایش جزئیات یا قابلیت تعیین و تمایز جزئیات است. کلمه رزولوشن در مفهوم به نمایش یا ظهور جزئیات اشاره دارد. برای مثال آیا شما می توانید در جدول تست بینایی پایینترین خطوط را نیز تشخیص دهید؟ آیا دوربین مداربسته براحتی می تواند چندین خط در کنار یکدیگر را بصورت واضح و متمایز بر روی یک مانیتور نمایش دهد؟ و سوالهایی از این دست به این مفهوم اشاره خواهد داشت. رزولوشن در واقع یک متریک عملکرد یا واحدی برای تعیین کیفیت خروجی خواهد بود.

از گذشته این متریک در سیستمهای نظارت تصویری بعنوان یک پارامتر تعیین کننده و درواقع بعنوان خط کشی برای تعیین کیفیت تصویر خروجی به حساب می آید. رزولوشن دوربین مدار بسته آنالوگ یا بهتر بگوییم رزولوشن تصویر دوربین مداربسته آنالوگ بوسیله خطوطی اندازه گیری و محاسبه می شد و توانایی نمایش خطوط بیشتری در کنار یکدیگر در مانیتور به طبقه بندی دوربینهای مداربسته منجر می شد.

جدول رزولوشن دوربین مداربسته آنالوگ

اگر شما خطوط بیشتری را مشاهده می کردید یعنی جزئیات بیشتری توسط دوربین مداربسته قابل نمایش می بود و این یعنی بهتر می توانستید جزئیات چهره افراد، پلاک خودرو و .. را تشخیص دهید.

محدودیت اصلی در واقع توانایی تمایز و نمایش تعداد خطوط بود که همیشه باید در یک شرایط نوری ایده آل صورت می گرفت. اما در زیر نور مستقیم خورشید یا نور ضعیف کیفیت و قدرت رزولوشن تفاوت زیادی می کرد و بشدت با افت روبرو می شد. حتی برخی از دوربینهای مداربسته به مراتب نسبت به بقیه دوربینهای مداربسته در این شرایط چالش برانگیز نوری خروجی بدتری داشتند. اگر چه رزولوشن، پارامتری برای تعیین کارایی در اغلب موارد بحساب می آمد ولی در برخی موارد یا شرایط قابل استناد نیست.

رزولوشن یا تعداد پیکسل تصویر

این سالها با گرایش به سمت سیستمهای نظارت تصویری تحت شبکه، شرکتها براحتی می توانند کیفیت خروجی تصویر را محاسبه کنند. البته معنای رزولوشن تصویر بسمت دیگری شیفت داده می شود. در این دوره رزولوشن برابر است با تعداد پیکسلهای فیزیکی که یک سنسور می تواند داشته باشد.

پیکسل تصویر دوربین مداربسته

پیکسل تعیین کننده پتانسیل با القوه است و کیفیت را تعیین نمی کند!

درواقع پیکسل شرط لازم است و کافی نیست اما کیفیت شرط لازم و کافی است! فلسفی است اما راحت تر بگوییم، مثلا اگر چه ماشین پراید هم می تواند با 180 کیلومتر در ساعت حرکت کند اما با چه کیفیتی و در چه شرایط ایده آلی؟!

بدون داشتن حداقلهایی در تعداد پیکسلهای تصویر یک ناحیه یا هدف در صحنه،قطعا نمی توان تصویر خوبی داشت، اما داشتن میزان بسیار زیاد پیکسل در تصویر هم تضمینگر تصاویر عالی نخواهد بود.

پک دوربین مدار بسته قیمت انواع دوربین مدار بسته شرکت نصب دوربین مداربسته سایت هایک ویژن


[ بازدید : 279 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله تکنولوژی در صنایع مختلف است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]